Vernieuwing ICT bij Koninklijke Horeca Nederland

Azfa heeft het projectmanagement geleverd voor de overstap van KHN naar Office365 en nieuwe bedrijfstoepassingen.

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 246 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigt zij ruim 20.000 horecaondernemers met bijna 200.000 horecamedewerkers. KHN staat voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche en ondersteunt haar leden door lobby, advies en ledenvoordelen.

Azfa heeft de bestaande ICT infrastructuur geanalyseerd en het opstellen van een nieuwe ICT strategie begeleid.  Dat houdt in uitbesteding van ICT diensten o.b.v. Office365 en vervanging van een aantal bedrijfssystemen, waaronder CRM en contentmanagement/website, door een nieuw SaaS systeem.

KHN had al jarenlang diverse systemen voor website, nieuwsbrief en CRM. Doordat dit losse systemen waren kon de wens voor integrale en gepersonaliseerde communicatie niet worden gerealiseerd. In de zoektocht naar een nieuw kernsysteem was voor integratie van groot belang.

Na het opstellen van de requirements en de leveranciersselectie en -contractering zijn de verouderde, separate CRM en CMS systemen (incl. de corporate website) vervangen door een integrale SaaS oplossing (CCI Livits) en Exact en de bestaande interne kantoorautomatisering en infrastructuur zijn vervangen door public en private cloud-oplossingen (Macaw/Microsoft). De nieuwe corporate website en het ledennet zijn in gebruik genomen, de integratie met de backoffice is gerealiseerd, de buitendienst, die in direct contact staan met de leden, heeft door middel van mobiele toepassingen beschikking tot alle informatie, thuis èn onderweg. Na het selecteren van de leveranciers is het projectteam erin geslaagd de gehele vernieuwing uit te voeren binnen 8 maanden. Binnen deze periode is tevens een nieuw functioneel beheerteam ingericht, dat de regie voert over de uitbestede diensten.